En virrpanna med utmattningssyndrom

 
Igår ringde en av mina grannar på hos mig och påpekade att jag hade glömt nycklarna i dörren. Inte direkt första gången det händer och det är oftast rena turen att jag har öppnat dörren, tycker det är lite obehagligt när folk ringer på, det är så ovanligt nu för tiden?
 
Nu har ju jag fortfarande en del symptom kvar av utmattningssyndrom, även om det har blivit mycket bättre, men jag kan tyvärr inte skylla allt som jag glömmer bort på det. Min förvirrade hjärna brukar lyckas glömma rätt mycket även utan utmattning. I min nya lägenhet som jag bara har bott i i ett år, har jag redan lyckats glömma att låsa dörren när jag går ut, glömt att stänga balkongdörrn och det värsta, glömt stänga av gasspisen! Som tur var, var jag bara ute någon timma då, men när jag kom tillbaka var det redan stekhett i hela köket. Gud, den där spisen och jag kommer att elda upp något, det är bara en tidsfråga...
 
Här är några andra saker jag gjort genom åren:
 
- Flera gånger har det hänt att jag är ute och går eller nåt och ska ringa en kompis bara för att prata. När signalerna börjar gå har jag redan glömt att jag ringt och börjat tänka på annat, trots att jag har mobilen i handen. 
 
- Att glömma nycklarna hemma och bli utelåst är ju en klassiker, händer inte så ofta nu när jag bor själv tack och lov. När jag bodde i kollektiv i Uppsala var det däremot en av mina paradgrenar. En gång kom jag hem kl två på natten utan nycklar och ingen kompis är vaken när jag ringer. Blir tvungen att gå 50 min in till stan och ta in på hotell för att sova. 
 
- För några år sen var jag på Peace and Love-festivalen och bodde i husbil. Där lyckades jag både bli bestulen på min plånbok, tappa min mobil och få influensa. Kände mig helt slut som människa när jag kom hem. 
 
- När man dricker havremjölk är det ju en bra ide att skaka paketet först så att det inte är några klumpar i. Alldeles för ofta glömmer jag bort att korken ska vara på och det blir mjökregn. En gång på jobbet gjorde jag det här utan att märka det själv, så en kollega får säga till mig
- Eh, du spillde lite på...fönstret...
 
- Att missa att gå av tåget/bussen vid sin station har väl alla gjort (hoppas jag?). Jag har däremot några gånger  lyckats sitta på stationen och missat tåget. Och efter ett tag börjat fundera på varför det aldrig kommer?
 
Säg att jag inte är ensam om det här?☺️
#1 - - Lars Gustafsson:

Du är absolut inte ensam om det. Men du spisen kan jag kolla 2 till 3 ggr innan jag går. Men nycklar kvar i dörr ganska vanligt

Svar: Känns bra att det inte bara är jag då☺️
Johanna

#2 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Haha åh, hade lika gärna kunnat vara jag som skrivit detta! Varje dag jag går hemifrån måste jag stå och rycka i dörren och säga högt till mig själv "nu har jag låst dörren", men ändå kan jag gå ner till porten och börja fundera på om jag verkligen låste eller inte... Har också lyckats sitta på hållplatsen och missat tunnelbanan, haha ;)

Svar: Haha, låter som en bra strategi! Ibland måste man säga det högt😉
Johanna

#3 - - Netti Starby:

Jag känner så himla väl igen mig och när jag blir stressad blir det kaos i mitt huvud. Kramis

Svar: Skönt att det inte bara är jag:)
Johanna