Börja plastbanta del 8 - Bee's wrap istället för plastfolie

 
Dagens tips är något som jag använt mig av ett tag nu och som fungerar som en ersättning för plastfolie. Bee's wrap är tillverkat av bivax, ekologisk bomull, jojobaolja och kåda. Det gör att dom är biologiskt nedbrytbara, som ni vet att jag gillar, och går alltså att kompostera.
Men det bästa är att dom går att diska av och använda om och om igen.
 
Dom är rätt tjocka och hårda och blir formbara genom att dom värms i händerna. Till en början tar det lite tid att värma upp dom men blir det lättare att forma ju mer dom används.
 
Funkar bra om man tex har gjort chokladbollar.
 
Eller om det blir en halv lök över. Visste ni förresten att man inte ska lämna en delad lök utan skydd i kylskåpet?  Drar tydligen åt sig väldigt mycket bakterier. 
 
Värma, värma.
 
Wrapen kan dra åt sig lite färg och lukt från vissa livsmedel men det försvinner när man diskar med diskmedel. 
Finns i lite olika storlekar och kan köpas på bland annat Jordklok.
#1 - - Jeanette:

Men vilket bra tips! Har aldrig hört talas om det där förut, låter verkligen perfekt ju. Älskar att få sådana här tips :)

Svar: Tack, vad glad jag blir☺️
Johanna

#2 - - Ronja%20Therese:

Aldrig hört om detta förut så tack för ett bra tips! :)

Svar: Kul att du gillar det, dom är toppen☺️
Johanna

#3 - - Liselotte:

Jag försöker också plastbanta. Tack för tipset. Sådana ska jag skaffa.

Svar: Så kul, hoppas du också gillar dom☺️
Johanna