Nytt till hemmet från second hand

 
Innan jag blev så här omöjligt trött har jag hunnit vara på några second hand-rundor igen. Låt oss titta på vad jag hittade!
 
Äntligen några matchande skålar i lagom frukoststorlek! Hade ju faktiskt gett upp och köpt två nytillverkade skålar men var ju tvungen att slå till på dessa. I såna perfekta pastelliga färger som matchar mycket jag redan har hemma. Ser ut som riktiga glasskålar tycker jag med dom fina vågiga kanterna:)
 
Varje färg har också sitt eget namn som Sunflower, Rosa och Jade. 
 
En fin mässingsljusstake, en blåvit tallrik och ett långt skohorn med ett skepp på. 
Passar en sån som mig som inte orkar knyta eller knyta upp skosnören hela tiden!
 
Den här väskan var ju för gullig också! (Har fortfarande svårt att motstå gula saker). 
 
Skvallrar om en kreativ tidigare ägare, men sånt tycker jag är rätt charmigt. 
 
Hittade också lite kläder på second hand-butiken som öppnat här i Alvik. Ett glittrigt linne, ursprungligen från Monki. 
 
Och en marinblå kofta i ren ull. Båda ser helt nya ut! Tänker dom kan passa en kall torsdag när jag också behöver piggas upp lite. 
 
Det var skatterna för denna gång! Har ni gjort något fynd på senaste tiden? Berätta i en kommentar eller skriv ett inlägg i din blogg, jag läser gärna!
#1 - - Isabell Hedberg:

Men åh vilka söta skålar! Verkligen glasskänsla, love it! :D
Hoppas du får en fin kväll :)
Kram!

Svar: Ja, visst var dom! Något amerikanskt-glasscafe över dom på något sätt🍨Detsamma till dig!☺️✨
Johanna

#2 - - Louise:

Men wow så fina saker du hittat! 😊

Svar: Tack!☺️
Johanna

#3 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Nja, inget nytt under solen för mig, jag måste ha shoppingstopp ett tag för bilförsäkringen och däckskiftet... puuh, det tar alla mina slantar ifrån mig >.<

Svar: Jaha usch det förstår jag! Så segt när sånt där kommer på samma månad.
Johanna

#4 - - yllefilt.blogg.se:

Blåvita tallrikar fungerar alltid, tidlösa! Det var länge sedan jag var på loppis...

Svar: Precis! Alltid lika snyggt☺️
Johanna

#5 - - Hanna Karlsson:

Jag gillar verkligen skålarna!

Svar: Tack, jag med!☺️✨
Johanna

#6 - - Johanna:

så fina saker! porslin i blått och vitt gör en ju knäsvag, haha! Jag är mest inne i en bokfyndar-period just nu, och det är nog i bokhyllorna i secondhandbutikerna jag lägger mes tid!

Svar: Ja får aldrig nog!☺️ Böcker är ju också toppen att leta efter!✨
Johanna

#7 - - Annika:

Åh den väskan hade jag i orange när jag var liten :)

Svar: Nä är det sant! Åh så fint, hade din också ett hippie-blommigt mönster inuti för det har min? Glömde visa det kom jag på nu☺️
Johanna