TV-hösten är här och Project Runway steppar upp!

 
Nu har verkligen hösten kommit på allvar och jag är inte alls så förtjust i det om jag ska vara ärlig. Men man brukar ju vänja sig efter några veckor trots allt. Så jag försöker ändå se det från den ljusa sidan och en av sakerna som är bra med hösten är ju att så många bra tv-serier startar då! Det här tänkte jag kolla på i höst:
 
Project Runway
 
Älskar detta program och har sett alla säsonger minst två gånger. Den här säsongen måste dom ha tagit in någon slags diskrimineringsexpert för jäklar vad det har hänt bra grejer. Tex har dom nu modeller i olika storlekar, från stl 2-22. Och designerna får olika modeller per program så alla får designa åt olika kroppstyper. Inte en dag för tidigt och nu blir det inget mer gnällande av designers som aldrig har gjort kläder till "riktiga människor" som dom brukar säga. 
 
Ett av mina favoritmoment är helt klart "the unconventional materials challange" när dom ska göra plagg av något annat än tyg. I det andra programmet i år fick dom åka till en sopsortering och designa av återvunnen plast. För att återvunna material är framtidens fashion. Halleluja, det skriver jag under på! Och kolla vad grymma outfits det blev. 
 
Dom har också med en kvinna som är muslim och designar mer täckande kläder och ofta med slöja. Så fint i dessa islamofobiska tider och framförallt i USA. Åh, blir så lycklig när populära program tar samhällsansvar!
 
The great british bake off
 
Blev så glad när jag såg att det börjat igen, men där hade det tyvärr hänt saker som inte var lika roliga. En ny kanal har köpt upp serien och både programledarna och Mary Berry har hoppat av. Så tråkigt! Alltså det där programledarparet kan ju ha varit det roligaste någonsin och det blir ju inte alls samma sak nu. 
Har i alla fall tittat på det nya nu och det är väl ok. Måste nog smälta det här lite bara;) Och hoppas att BBC One inser sitt misstag (eller har ett bra år) och köper tillbaka serien så det kan bli som förr!
 
Kalles sex liv
 
Är svag för Kalle Zackari Wahlström har jag kommit fram till då jag nog sett det mesta han varit med i. I den här serien besöker han folk som har valt att leva lite annorlunda liv som att vara jägare eller leva halva året i en skåpbil. Blir så inspirerad av sånt då jag också kan känna mig instängd i för mycket rutiner och 8-5-liv. (Varför säger folk förresten så ofta att man jobbar 9-5? Det är väl ingen som gör, vi jobbar ju åtta timmar om dagen och inte sju?) Lite som det där programmet Familjer på äventyr som gick på SVT förut när familjer från Sverige sålde allt dom hade ungefär och flyttade utomlands. 
 
Sveriges mästerkock
 
Brukar ju börja på hösten men blev lite osäker nu och kan inte hitta något om när det ska börja. Hoppas snart i alla fall. Sträckkollade också på alla säsonger av Sveriges yngsta mästerkock i somras. Vet inte varför jag inte tittat på det innan, sötaste jag sett på länge! Det är så roligt att dom ena sekunden verkar så stora och duktiga och man nästan glömmer att dom är barn. Och sen i nästa klipp sitter dom och diskuterar något som juryn har sagt som dom inte förstod. Hatten av, vad kan det betyda? Att man ska gå kanske, liksom som hej då? <3
 
Vad ska ni kolla på, har ni några heta tips?
4 kommentarer publicerat i Vardag
Taggar: Kalles sex liv, Plus size, Project runway, Serier, kalle zackari wahlström
#1 - - Sandra Rosén Dahlgren:

OMG! Har det börjat en ny säsong av Project Runway! Det har jag totalmissat! När? och hur många avsnitt har jag missat? :) ÄLSKAR Project Runway! Det är så inspirerande! :)

Svar: Haha! Ja det är bäst!Tror det började för fyra veckor sen, så nu har du flera timmars bra TV framför dig;)
Johanna

#2 - - Frida G Svensson:

alltså dör för project runway! sinnessjukt hur talangfulla de är!

Svar: Jaaa, man blir så imponerad!😍
Johanna

#3 - - Sandra Rosén Dahlgren:

Absolut! Yaaay :D! Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta :D!

Svar: Anytime☺️
Johanna

#4 - - Pauline Hurtig:

följer ingen av dessa men ser svenska hollywoodfruar, idol, parlamentet och klassfesten :D

Svar: Kul! Klassfesten har jag inte kollat på med är lite nyfiken på den!
Johanna