Två av varje

Jag hittade en lista hos festliga Hanapee som jag tyckte kändes lagom för en söndagshjärna att fylla i. 
 
Två saker som ännu inte nämnts på bloggen
Hur det var att bo i Mocambique när jag var liten och hur jag blev utbränd. Har tänkt att skriva inlägg om båda dessa saker men ännu inte kommit till skott, får bli en cliffhanger! ;)
 
Två rätter som jag INTE kan laga
Oj, hur mycket tid har vi? Nämen några vanliga saker som jag har svårt med är köttbullar och rotfruktsbiffar. Får aldrig till konsistensen och dom blir alltid antingen lösa och konstiga eller fastnar i pannan, så störig mat. 
 
Två saker jag ofta tänker på
Mitt (icke-existerande) kärleksliv och min hälsa. 
 
Två saker jag brukar göra på kvällarna
Öppna balkongdörren så det blir svalt när jag ska sova och kolla att ytterdörren är låst. Jag tror att jag har grannar eller vänner till grannar som brukar gå fel för det har hänt flera gånger att någon har ringt på och sen tagit i dörrhandtaget på morgonen. Sjukt obehagligt! Brukar inte öppna för jag tycker det är läskigt när folk ringer på och jag inte vet vem det är, men det skulle kanske hjälpa iofs...
 
Två saker jag måste börja tänka på 
Att äta mer vid matbordet och inte i soffan, min vita pläd och gråa soffa kommer inte vara glada länge till. 
Och att komma ihåg när jag bytte sängkläder senast, är kanske lite för obrydd om sånt och samtidigt glömsk. 
 
Två saker jag har gjort den senaste tiden
Googlat på resor till Kanarieöarna och övat mig på att dricka vin. Har varit väldigt tålig mot alkohol förut men inte efter utmattningen såklart. Min kostrådgivare har sagt att jag har en stabil kropp och inte är någon liten skör blomma, haha! Så tänker att jag bara behöver öva mig lite igen. 
 
Två materiella saker jag vill äga
Dom här skulle jag inte direkt kasta ut:
 
Från Anthropologie. Samt ett rum till att ha dom i. 
#1 - - Sofie:

Kul lista! Den kanske jag lånar med mig! ;)

Svar: Absolut, det får du gärna göra☺️
Johanna

#2 - - Netti Starby:

Vad otäckt att grannarna rycker i handdtaget och jag är också dålig på att komma ihåg sängkläderna. :-D Kramis

Svar: Ja det är inte lätt alltså😉
Johanna

#3 - - Marias Memoarer:

Men rolig lista! Kanske jag lånar den :) Vilken av Kanarieöarna är du intresserad av? Om du funderar på Teneriffa har jag två välfyllda kategorier om ön på min blogg, har nämligen bott där ett tag :) För mer turistiska tips är det kategorin "Teneriffa/Tenerife" som främst skulle vara aktuell för dig :)

Svar: Åh vad kul, ska jag definitivt göra! Vet inte vilken ö än, vill mest ha värme och sol, men jättebra med tips☺️
Johanna

#4 - - Synnøve:

Många bra tips där. Gillar speciellt det där med att träna på att dricka vin.
Köttbullar fixar jag, men rotfrukstbiffar... näe det blir värre.
Nu ska jag sätta mig i gostolen här, med en bra bok, det är ett tips alltså. Ann Rosman, läs hennes böcker.
Ha en skön måndag.
//Synnöve.

Svar: Aha tack för tips☺️ Ha en fin dag du med!🌺
Johanna

#5 - - NORRSKEN EMMA:

så fränt bord! =)

i love it
ha en bra dag
kramizz

Svar: Ja visst är det fint! Detsamma till dig☺️
Johanna