Nytt år, nya möjligheter!

 
Hej och gott nytt år!
 
Ursäkta den något klyschiga rubriken men ibland är ju klyschor så passande: ) Förr har jag alltid tyckt att hösten känns som det nya årets början, antagligen för att jag gick i skolan ganska länge. Men nu har jag mer och mer börjat gilla tanken på nyår och att det gamla året är bakom oss och man kan göra en nystart. Att göra en årssummering och se vad man vill ta med in i det nya året och vad som gärna får stanna där. Och bloggandet gör det ju definitivt mer lockande och också lite lättare att göra en sån summering. 
 
För mig var det förra året bra trots min utmattning men tyvärr gör dom sista månaderna att jag gärna lämnar 2017 bakom mig. Hela året blev jag egentligen bättre hela tiden men i oktober började krånglet med Försäkringskassan och efter det blev jag sämre igen. Jag har fått ta det lugnare och dra in på saker som jag orkade göra förut. På nyårsafton igår fick jag som förra året vara hemma för att jag helt enkelt inte orkade med något firande. Jag var bjuden hem till fina kompisar men kände att det hade varit för mycket för mig. Jag måste hela tiden tänka på den där avvägningen mellan vad jag kan orka och vad som kan få mig att få en slags bakfylla av energibrist som jag brukar kalla det. 
 
Därför känns det så skönt att det nu är ett nytt år och att allt kan hända då. Jag försöker komma ihåg att bara för att jag mår så här nu så har jag ingen aning om hur det kommer att kännas om bara några veckor. Som att jag i oktober lite hamnade i en dålig rutin men från och med januari är det nya tider och kan bara bli bättre igen. 
 
Jag hoppas att ni hade ett fint firande och att ni också känner att 2018 kommer med ny frisk luft! 
Kram på er
 
#1 - - Ellen:

jag blir så jäkla ledsen av det här med försäkringskassan. usch, så tråkigt! jag hamnade i samma härva i somras, vilket slutade med att min läkare fick mixtra med mitt sjukintyg och matcha det med min semester för att fk skulle sluta bråka.

hoppas att 2018 blir ditt år <3

Svar: Tack snälla!🌸Just nu har jag fått försäkring igen så jag hoppas Fk håller sig lugna☺️
Johanna

#2 - - sustainably.blogg.se:

Gott nytt år! :)

Svar: Tack och gott nytt till dig!☺️🥂
Johanna

#3 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Håller tummarna för att ditt 2018 kommer bli helt magiskt!

Svar: Tack snälla och detsamma till dig☺️✨
Johanna