En ledig torsdag - Riddarkliniken, stolsjakt och en gammal jeansjacka

 
Igår var det röd dag! Det här pysslade jag med. 
 
Vaknade inte upp till borrljud för första gången på tre dagar, halleluja! Dom håller på att installera bergvärme i mitt hus, vilket är bra såklart men jobbigt när det görs. Men idag var äntligen den stora maskinen utanför mitt sovrum borta. Klart snart hoppas jag. 
 
Klockan 11 var det frukostdags. Havregrynsgröt med mandelmjölk och lingon. Har bara lite honung på mina lingon för jag älskar när dom är suuuuura. Gillar allt surt just nu, grapefrukt, lingon, citron i vattnet, ja tack. 
 
Vid ett var jag på väg ut, skulle på ansiktsbehandling, så inget smink idag. Här ser man hur jag smälter in fint i den vita väggen bakom. 
 
Hade på mig min jeansjacka från Gul&Blå som jag haft i över halva mitt liv. Jag har ju inte samma storlek som då, men den funkar om jag inte stänger den. Bra investerat 15-åriga Johanna. 
Kommer ni ihåg Gul&Blå? Det var en affär med framförallt jeanskläder som fanns i alla fall i Stockholm förut. Alla på min högstadieskola hade nästan halva sin garderob därifrån. 
 
En somrig bild på fötter i sandaler, don't mind if I do!
 
Allt är så vackert nu när det är sommar. Gick förbi den här fina kyrkan tex som har så snygg färg. 
 
Hit skulle jag! Till Riddarkliniken. Det är en miljövänlig salong med naturliga och ekologiska produkter. Och som även hade öppet denna dag. 
 
Kom på precis när jag var framme att jag borde äta något innan. Så fick köpa en macka i kiosken bredvid. Gluten och plast, vilken lunchfail. 
 
Jag hade bokat en behandling på en och en halv timma! Inte det billigaste men skönt. Trodde nästan jag skulle somna ett tag. Älskar behandlingar, massage, zonterapi, ansiktsbehandling, jag tar allt. 
 
Dom säljer även smink på Riddarkliniken. Här en monter för Purobio som jag skrivit om förut. Så smart att göra den i papp!
 
Sen skulle jag vidare till tvärbanan. Kände inte riktigt för att stanna och äta så köpte med mig lite på vägen. Bland annat denna. Gjorde på havredryck och juice och förpackning i papper, det gillar man ju. 
Råkade gå av en station för tidigt och var tvungen att vänta en kvart på nästa tvärbana, story of my life...
Under ttiden jag väntade, läste jag lite om terrorattacken i Storbrittanien. Så hemskt att det redan hänt igen. Någon hade delat detta citat som jag tyckte var fint. Viktigt att komma ihåg nu när människor vänder sig emot varandra. 
 
Äntligen framme och påväg hit. Till Mall om Scandinavia, min favoritplats på jorden...not. Men där finns den enda fysiska Ellos-butiken och jag behövde se hur några stolar jag spanat in såg ut i verkligheten, om trätypen skulle passa i mitt kök. 
 
Denna stolen är det. Men blev inte övertygad. Den såg lite ut som att man försökt göra att träet ser lite använt ut fast den är ny. Är inte så förtjust i den stilen, så det får bli en annan stol. 
 
Det här övertygade mig däremot. Så får gärna min balkong se ut. Rotting, vävd matta, grönt och lampor, mumma!
 
Dessa lampor fastnade jag också för. Eller fastnade för rätt mycket om jag ska vara ärlig. Brukade kolla på Lyxfällan förut och undra hur folk kunde spendera så mycket pengar på inredning. Nu förstår jag:)
 
Sen gick jag också in på Habitat där jag alltid vill ha allt. Den här hade passat fint hemma hos mig tror jag. 
 
Det här blev det, en massa bollar och en lakritsask. 
Kan kännas lite onödigt att köpa vaser, krukor och sånt nytt, då det finns mängder på loppis, men jag har länge velat ha en rund vas och denna var på rea.  
 
Ljusslingan från IrisLights har jag också kollat på ett tag. Men tror att jag ska köpa en till och byta ut några av färgerna. Gillar oftast inte svart i inredning. Men väldigt smart att det går att byta ut och ändra färg som man vill. 
 
Sen var klockan sju, jag var trött och hungrig och tog det lugnt resten av kvällen.
En lagom händelserik ledig dag!
#1 - - Louise:

Va mycket fint! :)

Svar: Ja mycket fint fanns det☺️
Johanna

#2 - - j:

Inte helt fel!!

#3 - - Iza Palm:

Det är så bra med egentid och kärlek till sig själv :D Himla fin dag, och jeansjackor är ju såå gött. Jag har ingen idag, men jag kan verkligen sakna det !

Svar: Ja och har verkligen behövt lite extra av det i år! Skönt är det☺️
Johanna

#4 - - yogapassion.blogg.se:

Jag äter också havregrynsgröt till frukost. Jag brukar bara ha kanel på, men efter att ha sett din bild blev jag jättesugen på att ha lingon på istället. Gott och fint! :)

Svar: Så gott på morgonen också☺️🙌
Johanna