En dagens slow fashion outfit

 
Det här inlägget blev jag inspirerad till av Johanna Nilsson som har den superfina bloggen Slow fashion. Hon skriver om hållbart mode och gör ibland dagens outfit med kläder som är snälla mot miljön. Så kul så här kommer en från mig!
 
Så här kan man se ut en grå vinterdag när man står och fryser på en bro. 
Ullkappan och vantarna har jag köpt på Tradera. Skorna visade jag i det här inlägget och är också second hand från Schpock. Strumpbyxorna är från Swedish stockings som gör dom av återvunnen nylon. Halsduken fick jag precis ta över från min syster som inte känner sig så hemma i rosa. Hehe, där är vi inte så lika, the more rosa the merrier säger jag!
 
Det enda som inte är direkt miljövänligt i själva införskaffandet i den här outfiten är väskan som är från Åhléns. Men jag skulle ändå säga att det är ett hållbart köp eftersom jag har använt den nästan varje dag sen jag köpte den för två år sen. Och planerar att göra det många år framöver! Den passar till nästan allt och är i skinn och mocka som slits så snyggt. Dessutom är det bättre än syntetiska material och plasttyger som inte kan brytas ner i naturen.
 
Det var alles. Hoppas ni har en fin kväll hörni!
#1 - - Sigrid:

Åh, jättefin outfit!

Svar: Tack snälla du☺️🙏
Johanna

#2 - - Ellen Gräntz:

Vilken fin kappa och halsduk du har!!

Svar: Tack, gillar dom skarpt☺️
Johanna

#3 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag har just nu endast second hand fynd på kroppen! Tjoho!

Svar: Toppen ju!🙌 Inlägg på det?☺️🙏
Johanna